سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طراحی سایت

امیرحسین
امیرحسین

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً - اَللهُم عَجِل لِوَلیکَ الفَرجَ والعافیه وَالنَصر وَ اجعَلنا مِن خیر اَنصاره ِو اَعوانه وَالمُستَشهَدینَ بَینَ یَدَیه

نوشته شده در تاریخ جمعه 85/12/18 توسط سیدرضا موسوی
در انجمن های کامپیوتر سایت KezNews شخصی که طی روزهای گذشته ادعا کرده بود توانسته است با استفاده از روش Brute Force شماره سریال های اصلی ویندوز ویستا را بدست آورد اعلام کرد نرم افزار او آنچه که ادعا می کرده را انجام نمی دهد.

"حقیقت آن است که شماره سریال ساز Brute Force تنها یک شوخی است، من هرگز فکر نمی کنم که این برنامه بدرستی کار دهد. این برنامه که برای خود من هیچوقت اجرا نشد، به دیگران هم توصیه می کنم از آن استفاده نکنند!"

این متن بخشی از عبارت تعجب برانگیزی است که سازنده این برنامه اعلام کرده است درحالیکه بسیاری از کاربران می گویند به همین روش توانسته اند تعداد زیادی شماره سریال اصلی ویندوز ویستا را بدست آورند و سپس ویندوزهای خود را فعال (Active) نمایند.

"هرکس که ادعا می کند شماره سریال ویندوز ویستا را از این طریق بدست آورده دروغ می گوید و شاید دچار اشتباه شده است!"

خواه برنامه نویس این نرم افزار می خواهد خود را از دردسرهای تعقیب و گریز مایکروسافت بدور نگاه دارد و یا واقعآ راست می گوید، حقیقت ماجرا آن است که برنامه ی او بخوبی کار می کند و تمامی شماره سریال های بدست آمده نیز از نظر ویندوز ویستا معتبر هستند

شخصی با نام مستعار "Snooza" از اعضای انجمن سایت Keznews موفق شده است با استفاده از یک روش اختصاصی در مدت زمان اندکی شماره سریال ویندوز ویستا را یافته و سپس ویندوز خود را کاملآ قانونی و فعال (Active) نماید.

روش مورد استفاده توسط "Snooza" در حقیقت چیزی نیست بجز یک شیوه قدیمی قفل شکستن یعنی حمله Brute Force. در این نوع حمله نرم افزار بصورت تصادفی شروع به ایجاد و تست شماره سریال های مختلف می نماید و پس از یافت شدن، آنرا در اختیار کاربر می گذارد. پس از آن کاربر این شماره سریال را در ویندوز خود تعریف می کند و بدین ترتیب ویندوز ویستا فعال می شود.

در این روش که شامل 8 دستورالعمل آسان است بسته به سرعت سیستم کاربر، یافتن شماره سریال می تواند از 2 دقیقه تا 2 روز به طول انجامد.

گفته می شود تمامی اعضای این انجمن که روش مذکور را آزمایش کرده اند موفق به یافتن حداقل یک شماره سریال اصلی مربوط به ویندوز ویستا شده اند.

این امر می تواند آغاز یک دردسر جدی برای مایکروسافت باشد، نه از این بابت که میزان فروش ویندوز ویستا کاهش خواهد یافت بلکه از این نظر که مشتریانی که با صرف هزینه بسیار بالا ویندوز ویستا را خریده اند اکنون ممکن است بدلیل پخش شدن شماره سریالهایشان اشتباهآ از طرف مایکروسافت با تحریم هایی روبرو شوند.

می توان پیش بینی کرد که برای "دزدان نرم افزار" صرف مدت زمان چند ساعت جهت یافتن یک شماره سریال اصلی از ویندوز ویستا بسیار آسانتر از خرید یک بسته ویندوز ویستا قانونی خواهد بود.

نویسنده این ترفند در سایت Keznews در مطلبی نوشته است: "تحت هیچ شرایطی کسی حق خرید و فروش این شماره سریال های کشف شده را ندارد. من از دزدی و سرقت نرم افزاری حمایت نمی کنم و این برای من تنها یک تجربه بود تا کدهای vbscript را که نوشته ام آزمایش کنم. این تنها یک تجربه برای سرگرمی بود و همه چیز کاملآ اتفاقی پیش آمد! من اکیدآ به همه شما پیشنهاد می کنم که ویندوز ویستا را بصورت قانونی خریداری کنید و یک کاربر واقعی ویندوز باشید."

با این وجود نوشته های بالا دلیل نشده اند که او برنامه نوشته شده اش را با دیگران جهت دانلود به اشتراک نگذارد

.: Weblog Themes By Sayyed Reza Mousavi :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی