سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طراحی سایت

امیرحسین
امیرحسین

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً - اَللهُم عَجِل لِوَلیکَ الفَرجَ والعافیه وَالنَصر وَ اجعَلنا مِن خیر اَنصاره ِو اَعوانه وَالمُستَشهَدینَ بَینَ یَدَیه

شرکت اینتل اعلام کرد یک کارخانه جدید را با هزینه ? 1.5?میلیارد دلار و با هدف تولید نسل بعدی پردازنده‌ های کامپیوتری در New Mexico تاسیس می ‌کند.
در این کارخانه پردازنده‌ های فوق پیشرفته ? 45?نانومتری با استفاده از ماده جدید هافنیوم به عنوان جایگزین ماده سیلیکون، تولید می‌شوند. هم ‌اکنون ظریفترین معماری مورد استفاده در تولید پردازنده‌های کامپیوتری، معماری ? 65?نانومتری است. هر نانومتر خود یک ملیاردیوم متر است و فناوری ? 45?نانومتری بدین‌معناست که مدارهای الکترونیکی تعبیه شده در این تراشه‌ ها دارای ضخامت تنها ? 45?نانومتر خواهند بود. اینتل اعلام کرده ‌است کارخانه جدید با نام Rio Rancho تا نیمه دوم سال ? 2008?فعالیت خود را آغاز می‌کند. تراتزیستورهای مورد استفاده در پردازنده‌ های ? 45? نانومتری تولیدی این کارخانه به اندازه ‌ای ریز خواهند بود که می‌توان ? 30?میلیون عدد از این ترانزیستورها را در سر یک سوزن جای داد.
تولید ترانزیستورهایی بدین ریزی امکان تداوم تولید پردازنده‌ های سریعتر و دارای مصرف برق کمتر را فراهم می‌کند و تداوم صحت قانون موسوم به قانون "مور" را برای سالهای آینده تضمین می‌کند.
"گاردن مور" یکی از موسسان شرکت اینتل در سال ? 1965?میلادی قانونی را بیان کرد که در آن ذکر شده بود با توجه به پیشرفت مداوم فناوری‌های ساخت تراشه ‌های کامپیوتری، تعداد ترانزیستورهای به کار رفته درون تراشه‌ها تقریبا هر دو سال یک بار، دو برابر می‌شود.
این قانون از زمان مطرح شدن در دهه شصت تاکنون همواره صدق کرده و تعداد ترانزیستورهای گنجانده شده درون تراشه ‌های جدید دائما افزایش یافته است و به رغم محدودیت های مهندسی ایجاد شده در ساخت ترانزیستورها و مدارهای ریزتر در سالهای اخیر، با استفاده از فناوری جدید ? 45?نانومتری و نیز فلز جدید هافنیوم، قانون "مور" در سالهای آینده نیز همچنان صدق خواهد کرد.
شرکت اینتل انتظار دارد سرمایه‌ گذاری 1.5 ?میلیارد دلاری جدید در کارخانه Rio Rancho بتواند برتری این شرکت را در رقابت با رقیب سرسخت خود یعنی AMD حفظ کند. هر دو شرکت اینتل و AMD به عنوان مهمترین سازندگان پردازنده‌ های مورد استفاده در کامپیوترهای شخصی و لپ‌ تاپ ها در محصولات فعلی خود از فناوری ? 65? نانومتری استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد اینتل زودتر خود را با فناوری ? 45?نانومتری برای تولید نسل بعدی پردازنده‌های کامپیوتری سازگار کند.
شرکت اینتل پیش از این اعلام کرده بود تولید پردازنده‌های ?45? نانومتری را در دیگر کارخانه‌ های خود تا پایان سال ? 2007? آغاز خواهد کرد و این درحالی است که نخستین پردازنده مبتنی بر فناوری ? 45?نانومتری AMD در اواسط سال ? 2008?به بازار عرضه خواهد شد.
اینتل علاوه بر سرمایه‌گذاری ? 1.5?میلیارد دلاری در New Mexico، هم‌اکنون در حال ساخت یک کارخانه ? 3?میلیارد دلاری در آریزونای آمریکا و یک کارخانه ? 3.5?میلیارد دلاری در فلسطین اشغالی نیز هست که تمامی این مراکز به تولید پردازنده‌های ? 45?نانومتری خواهند پرداخت.
علاوه بر دو شرکت اینتل و AMD، شرکت IBM نیز اعلام کرده‌است در سال ? 2008? نسل جدیدی از پردازنده‌ های کامپیوتری را با استفاده از فلز هافنیوم به بازار خواهد داد. با توجه به همکاری گسترده IBM و AMD در گذشته، این احتمال وجود دارد که دو شرکت مذکور در آینده برای رقابت با اینتل با یکدیگر متحد شوند.

منبع خبر : ایرنا

.: Weblog Themes By Sayyed Reza Mousavi :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی