سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طراحی سایت

امیرحسین
امیرحسین

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً - اَللهُم عَجِل لِوَلیکَ الفَرجَ والعافیه وَالنَصر وَ اجعَلنا مِن خیر اَنصاره ِو اَعوانه وَالمُستَشهَدینَ بَینَ یَدَیه

نوشته شده در تاریخ جمعه 85/12/18 توسط سیدرضا موسوی
پژوهشگران شرکت مایکروسافت از آزمایشگهای این غول نرم‌افزاری در سراسر جهان به منظور همفکری در مورد نو آوریهایی که هدف آنها تغییر جهان است برای شرکت در یک نشست سه روزه گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ردموند در واشنگتن، این دانشمندان از آزمایشگاههای مایکروسافت در چین، هند، انگلیس و آمریکا به منظور تبادل نظر در مورد چالشها و فعالیتهایشان روز سه‌شنبه در مقر مایکروسافت در ردموند گردهم جمع شدند.

"اندرو هربرت" رییس آزمایشگاه مایکروسافت در کمبریج انگلیس می‌گوید نشست سه روزه "?"TechFest? هم جنبه رقابتی و هم جنبه تجدید دیدار با یکدیگر و نیز بازدید از خانه اصلی مایکروسافت دارد. "روی لوین" مدیر آزمایشگاه مایکروسافت در سیلیکون ولی در کالیفرنیای شمالی می‌گوید من چیزهای زیادی از همکاران خود فرامی گیرم.

بخش تحقیقاتی مایکروسافت 750 ?دانشمند را بکار گرفته است که تا ماه ژوئن این رقم به 800 تن خواهد رسید.

"ریک رشید" معاونت این بخش می‌گوید ما در هر زمینه‌ای تحقیق می‌کنیم. هدف ما تغییر جهان و تغییر فناوریهایی است که دنیای بهتری می‌سازد. این پژوهشگران قرار است در این گردهمایی سه روزه 150 ?ابداع را برای بیش از 7 ?هزار کارمند مایکروسافت که حدود 25 درصد نیروی کار این شرکت در ردموند را تشکیل می‌دهد ارایه دهند. رشید از طرحهایی مانند تلسکوپ جهانی که امکان مشاهده کیهان از طریق اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند سخن می‌گوید.

محققان مایکروسافت همچنین نرم افزار کنسول بازی ویدیویی XBox تهیه کرده‌اند که در آن از یک روبات کارتونی بیضی شکلی به نام بوکو "?"Boku? برای علاقمند کردن کودکان به فراگیری برنامه نویسی رایانه استفاده شده است.

"متیو مک‌لورین" پژوهشگر این طرح می‌گوید شخصیت بوکو در یک جزیره گرمسیری زندگی می‌کند و برای بقا نیاز به برنامه‌ریزی دارد. کمبود نگران‌کننده دانشجویان در رشته علوم رایانه الهام بخش ساخت این بازی بوده است. رشید از کم علاقگی جوانان به علوم رایانه سخن می‌گوید و از کمبود افراد جوان در این حوزه خبر می‌دهد.

آزمایشگاههای تحقیقاتی مایکروسافت با دانشگاهها و سایر سازمانهای سراسر جهان همکاری دارد. آزمایشگاه این شرکت در انگلیس اخیرا با گروه تحقیقاتی فناوری ملی فرانسه ? INRIA?یک اتحاد تشکیل داده است.

رشید می‌گوید ما در دورانی قرار داریم که فناوری حافظه به حدی پیشرفته است که می‌توان یک "جعبه سیاه" برای ثبت لحظه به لحظه زندگی انسانها تهیه کرد. وی به نوآوری "? "Sensecam?که در آزمایشگاه هربرت در کمبریج طراحی شده است اشاره کرد و گفت این فناوری توسط پزشکانی که به معالجه بیماران مبتلا به اختلالات حافظه می‌پردازند مرحله آزمایشهای بالینی را می‌گذراند.

محققان همچنین پیشرفتهای امنیتی در دست تهیه دارند که جلوی حملات فیشینگ را می‌گیرد. در این حملات مجرمان نسخه‌هایی از وب سایتهای بانکی یا سایر فعالیتهای بازرگانی ایجاد می‌کنند تا مردم را فریب داده و اطلاعات شخصی‌شان خود را برای آنها فاش کنند.

محققان مایکروسافت برای مقابله با این حملات یک مرحله برای ورود به سایت ایجاد کردند که کاربر باید تصویر یک گربه را از یک سگ تشخیص دهد. این کار که برای بیشتر انسانها آسان است برای رایانه سخت است. مایکروسافت برای این کار از تصاویر حیوانات واقعی استفاده کرده است.

زمانی که پژوهشگران به نوآوری دست می‌یابند سرعت تبدیل این نوآوری ها به محصولات قابل عرضه برای مصرف‌کنندگان بستگی به همکاران آنها در خط تولید دارد. رشید می‌گوید گردهمایی‌هایی مانند ? TechFest?بخشی از ماموریت ما برای تبدیل فناوری به محصول است.

منبع خبر: ایرنا


.: Weblog Themes By Sayyed Reza Mousavi :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : سیدرضا موسوی
سیدرضا موسوی